טווינה- מנגינה של סגולות ריפוי

טווינה- מנגינה של סגולות ריפוי

טווינא (מסינית: לתפוס ולמשוך) היא שיטת טיפול באמצעות עיסוי ותנועה אשר מקורה בסין. השיטה פותחה בסין לפני אלפי שנים והולכת ומתפתחת גם היום. שיטת טיפול זו משולבת פעמים רבות גם עם הרפואה הקונבנציונאלית.

במה מטפלת השיטה?

הטיפול באמצעות שיטת הטווינה מטפל במגוון רחב של קשיים ומכאובים וכלל קשת רחבה של טיפולים ופתרונות כמו: טיפולים פיזיותרפיים (בעיות גב, שרירים, מפרקים וגידים, פריצות דיסק, כאבי גב, צוואר ברכיים ועוד).

טיפולים פנימיים-הקלה על כאבים קדם ווסתיים, בעיות והפרעות עיכול, עצירות, אינסומניה (קשיים בהרדמות), מיגרנות (כאבי ראש חזקים).

טיפול בילדים- עודף פעילות, חיזוק המערכת החיסונית (תורמת לילדים הנוטים להתקררויות תכופות.

תחזוקה שוטפת של הגוף- טיפולי הטווינא מותאמים לתחזוקה ואיזון הגוף ומהווה טיפול מונע, רבים במערב כבר הבינו שלא מוכרחים להיות חולים בכדי לקבל טיפול, יותר מכך, למה להיות חולים אם ניתן למנוע את המחלה מראש?

כיצד מתבצע טיפול הטווינה?

טיפולי טווינא מתבצעים בדרך כלל על בגדי המטופל כאשר המטופל שוכב על המיטה. מטפל מקצועי, הינו כזה המודע לחשיבות התנועתיות ובאמצעות הנעת גוף נכונה של המטפל ניתן להגיע לתוצאות אפקטיביות גם לצרכיי מניעה וגם לצורכי פתרון מכאובים ומתחים. דרך אחת לזיהוי מטפל מקצועי היא שאילת שאלה אחת פשוטה והיא: איזו עבודת הכנה אתה עושה לפני תחילת הטיפול. טיפול מקצועי ויעיל מחייב את המטפל להתאמן באופן סדיר במדיטציות שונות ולתשאל את המטופל בכל הנוגע לבעיות רפואיות בכדי שהמטופל יקבל את הטיפול האפקטיבי ולא פחות חשוב, הבטוח ביותר.

האם הטווינה היא סוג של מסאג'?

רבים נוטים לחשוב שהטווינה היא סוג של עיסוי, אך כפי שהבנתם, הטווינה היא הרבה מעבר לסתם עיסוי ומטפלת בגוף ובנפש בחלקיהם השונים. הטווינה משולבת פעמים רבות עם הדיקור הסינית, כל זאת בכדי להגיע למרידיאנים, אותן נקודות חום וקור  מרכזיות בגוף לטיפול ומניעה. הטווינה יכולה להיות לעיתים אגרסיבית בהתאם לקושי המטופל ומטרת הטיפול. לעיתים כאשר המכאובים קשים ויש צורך בעבודה ממוקדת על נקודה/ות מסויימת או בשמן המקצועי "מרדיאנים", הטיפול יהיה אגרסיבי יותר

מצד שני, הטווינה יכולה לשרת מטרות רבות של הגעה לשקט פנימי ואיזון נפשי וניתן בהחלט לחוש פינוק ורוגע לאחר ובמהלך הפעולה ולקבל שירות כפול: טיפול גופני ופינוק משחרר לתדלוק הגוף, עיסוי בצפון .