עיסוי רקמות עמוק

עיסוי רקמות עמוק

קליניקה חמשת היסודות מציעה עיסוי רקמות עמוק, הוא עיסוי המתמקד בעיקר בטיפול ומניעת דלקות גידים, פציעות ומתיחות שרירים המזוהות בדרך כלל עם ספורטאים ואנשים בגיל השלישי. עם זאת, מדובר במיתוס, ישנם רבדים שונים ומגוונים באוכלוסיה אשר זקוקים לטיפול זה.

עיסוי הרקמות העמוק גורם לרתיעה בקרב אנשים רבים, וזאת מאחר שמזוהה עם כאב עקב אינטנסיביות וחוזק הטיפול. רבים אינם יודעים שישנם פתרונות שונים לקבל טיפול זה ללא כאב או כאב מינורי בלבד.

עיסוי רקמות עמוק לא חייב להיות כואב 

עיסוי רקמות עמוק מתמקד באזורים מסוימים בגוף החשופים יותר לדלקות, פציעות וחבלות. אזורים אלו כוללים לרוב מפרקים וקבוצות שרירים ועל-כן ספורטאים מרבים להיעזר בו. דרך העיסוי הינה חדירה לעומק הרקמה, המבוצעת על ידי אצבעותיו של המעסה ולחיצה תוך כדי סיבוב איטי להדמיית פעילות הרקמה. על כן, הטיפול מאופיין בכאב. ניתן להתחיל את הטיפול באמצעות טיפול טווינה המאופיין בעיסוי מיוחד המשלב שמנים ייחודים ועיסוי ייחודי המרכך את השריר והרקמה ומאפשר לגוף להתרפות ולהתמסר למטפל אפשרויות הקהיית הכאב תורמת להפחת והעלמת תחושת הכאב והחשש, הגורם המשפיע ביותר על התקשחות הגוף.

מיהו קהל היעד של עיסוי הרקמות העמוק

קהל היעד של עיסוי רקמות עמוק הוא בין היתר ספורטאים הלוקים בדלקות עקב מתיחות שריר או תנועות לא נכונות בעת פעילות ספורטיבית, אנשים העוסקים בעבודה פיזית הכוללת הרמת מסעות כבדים ותנועות חדות ואינטנסיביות בזמן העבודה. אנשים הנוטים לפציעות ונמצאים בסיכון גבוה כמו אנשים בגיל השלישי.

עיסוי רקמות עמוק לגיל השלישי

אנשים בגיל השלישי, מאופיינים בשרירים ועצמות חלשות יחסית,  ונוטים להיפצע ביתר קלות, אנשים כאלה זקוקים לטיפולים וטיפולים מונעים למניעת החמרה. החמרת דלקות ופציעות בגיל השלישי הם קריטיות וזקוקות לטיפול כמעט מייד וזאת מאחר שפציעות כאלה במיוחד בגיל הזהב עלולות ליצור תגובות שרשרת של פציעות ודלקות נוספות. החמרת הדלקת, תשפיע בדרך כלל על יכולות התפקוד לתווך הקצר והארוך.

עיסוי רקמות עמוק- הקדימו תרופה לכאבי החורף

באם אתם סובלים מדלקות שרירים או גידים כרוניים אתם בוודאים מודעים מאוד (תרתי משמע) לחורף המתקרב ובא ואיתו הגשמים והקור. ישנם דרכים מגוונות ושיטות רבות להקדים תרופה למכת הקור ולהקל באופן משמעותי על הכאבים הנלווים אליה.